Gratis proberen Plan demo

Blog > Archief

Goed proces, goede werksfeer

Posted by Jett | Jan 11, 2023

De jongere generaties wisselen vaker van baan dan ooit. Deze jongeren ontdekken de arbeidsmarkt en kijken niet alleen meer naar een goed salaris of een takenpakket dat bij hen past. Vooral ‘Generation Y’, geboren tussen 1984 en 2001, hecht veel waarde aan andere zaken. Hoe gaat een bedrijf om met duurzaamheid? Is flexibel werken een optie? Zijn er via het bedrijf mogelijkheden om te sporten? Is er een goede, gezonde kantine? Het zijn tegenwoordig allemaal vragen die ertoe doen bij de zoektocht naar een nieuwe baan. Kijk nog eens goed naar de vragen, want ze hebben een gemene deler. Deze (bij)zaken zorgen er allemaal voor dat het werkplezier erop vooruitgaat. We leggen het hoe en waarom graag uit in deze blog.

Energie halen uit je werkzaamheden en dat doen met een gezellig team om je heen. Als IT-dienstverlener denk je wellicht vaker dan ooit na over hoe je het werkplezier op jouw afdelingen kunt verhogen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want werkgeluk- en plezier is heel persoonlijk. Vaak heb je al je handen vol aan alle werkzaamheden om je bedrijf in goede banen te leiden. Geluk en werkplezier staan dan laag op de prioriteitenlijst.

Maar toch is het erg belangrijk om het je medewerkers naar hun zin te maken. Niets zo vervelend om na drie maanden de nieuwe medewerker een beetje ingewerkt hebben, om daarna een ontslagbrief op je bureau te krijgen. Zorg dus dat je goed weet wat er speelt, en vraag af en toe gewoon hoe het gaat. Het zal je verrassen hoe veel verbeterpunten je dan terug krijgt.

IT-support

Als dienstverlener in de IT ben je vooral bezig met het ‘pleasen’ van anderen. Jouw support afdeling helpt al jouw klanten met vragen en problemen omtrent hun werkprocessen. Geen oplossing is te gek, nu is niet snel genoeg en proactief meedenken is regel, geen uitzondering. Helemaal in lijn met deze blog en misschien wat overdreven, maar jouw IT-dienstverlening zorgt continu voor werkgeluk. Klanttevredenheid is de drijfveer van jouw werkzaamheden.

Als team moet je op elkaar kunnen vertrouwen en bouwen. Bij afwezigheid van collega’s moet de support naadloos door kunnen gaan. Is dit niet het geval, dan kan dat wrijving geven binnen een afdeling. En waar wrijving is, is niet altijd glans. Als er naast de werkdruk van het zo goed mogelijk helpen van klanten ook nog slechte communicatie onderling is, dan maakt dat het werk er niet leuker op.

Bekijk hoe de waardes van Inserve zorgen voor plezier op jouw werkvloer

Inrichten van de IT-dienstverlening

Denk dus niet alleen aan de klant, maar ook aan jezelf. Door het inrichten van een goed dienstverleningsproces komen jouw werknemers niet meer voor vervelende verrassingen te staan. Goed overzicht, duidelijke communicatie en heldere documentatie zijn essentieel bij het overdragen van klantsupport. Het is de kern voor goed samenwerken. Een logische inrichting van het proces zorgt dat alles op rolletjes loopt en dat het voor de klant geen verschil maakt wie de mail of het telefoontje beantwoordt. De klanttevredenheid gaat ermee omhoog en misschien nog wel belangrijker, het werk wordt leuker. En dat zorgt er voor dat je medewerkers bij je blijven.

Breng rust op je servicedesk

Ontvang 1 x per kwartaal onze nieuwsbrief met nieuwe blogs, podcasts en features.

We hebben je inschrijving ontvangen!
Er ging iets mis, probeer het opnieuw of neem contact met ons op.

You might also enjoy

Archief

Alles over de IT servicedesk

Geplaatst door Yannick | 13-04-2022
All-in prijs
100% Nederlands
Overstapservice

Tijd voor controle over je service business.

Het is tijd dat je niet ín, maar áán je bedrijf gaat werken.
Plan demo

30 minuten

Geen verplichtingen

Toegepast op jouw organisatie

© Inserve 2024 - KVK 85647349