Blog >

Kies voor goede dienstverlening om je groei bij te benen

Posted by | 2 november 2021

Als ondernemer wil je vooral doen waar je goed in bent. Tijd voor randzaken is kostbaar en vaak onnodig. Voor IT-dienstverleners zijn het bizarre tijden geweest. Elk bedrijf moest plotseling met thuiswerkplekken volledig de ‘cloud’ in. De druk was hoog, want snel was niet snel genoeg, terwijl de vraag om kwaliteit bleef bestaan. Hoe lekker zou het dan zijn als je bepaalde tijdrovende zaken kan automatiseren zonder dat de klant daar last van heeft. Sterker nog, het kan helemaal in dienst van de klant.

IT-dienstverlening

Automatiseren, formaliseren of standaardiseren klinkt nou niet bepaald klantvriendelijk. Want als alles vooraf al bepaald is, waar blijft dan de originaliteit en de inventiviteit? Wees maar niet bang, daar is nog voldoende ruimte voor.  Het omgekeerde is namelijk waar. Standaardiseren betekent georganiseerd, duidelijk en helder. Meer tijd over voor alle andere ideeën die goed zijn voor de toekomst van je bedrijf en de foutenlast, die gaat zeker omlaag. Kijk, dat klinkt al een stuk prettiger!  

Ben je van plan te gaan groeien of zit je nog midden in je groeispurt, zorg dan dat je zaken geregeld hebt. Selfservice voor je klanten, automatische facturatie en goede documentatie. Het zijn zomaar een aantal diensten die met een bedrijf mee kunnen groeien. Zo blijft er tijd over om het overzicht te bewaren en om te ondernemen. Het is IT-dienstverlening ten voeten uit.

IT-ticketsysteem   

Een Single source of Truth. Schrik niet, dit komt niet uit een Star Wars-film of iets dergelijks. Het betekent een centraal punt in de organisatie waar alle gegevens van de klant samenkomen. Het zorgt ervoor dat iedereen die bij je werkt (zakelijke) beslissingen op dezelfde gegevens baseert. De waarheid, de waarheid en niets anders dan de waarheid.

Voor een bedrijf betekent het naast de tijdwinst ook een geruststelling dat iedereen met dezelfde informatie werkt. En geloof ons, dat is lang niet altijd het geval. Maar voor de klant is het misschien nog wel belangrijker. Wie ze ook aan de lijn krijgen, alle benodigde gegevens zijn bekend om hen zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Een IT-ticketsysteem is hiervoor een veelgebruikte oplossing. Zo’n systeem maakt het eenvoudiger om openstaande zaken bij te houden. Zo kan de klant door het noemen van het unieke ticketnummer direct geholpen worden. Medewerkers zijn op de hoogte van het probleem of de vraag en zien meteen wat de status is. Klantvriendelijk? Nou en of. Kies altijd voor een systeem met een eenvoudige en snelle bediening en die optimaal gebruik maakt van CRM-functies. Dit zorgt ervoor dat je klanten hun verzoeken gemakkelijk kunnen indienen en dat jij ze snel kunt verwerken. Het is ontzorgen in optima forma.

Kies het systeem dat bij jouw bedrijf past

Bij IT-dienstverlening is het bieden van de juiste support vaak lastig. Geen overzicht van welke gegevens waar staan zorgt voor veel onrust en is tijd (en geld)rovend. Bovendien is prioritering haast onmogelijk. Maar wat is nou het juiste systeem voor jouw organisatie. Kies in ieder geval voor overzicht om je bedrijfsprocessen te optimaliseren. Chaos betekent ruis. En dat is nou net wat je niet wilt. Ervaar de rust op de zaak en in je hoofd door bepaalde zaken te standaardiseren. Hoe lekker is dat?

Breng rust in je IT onderneming

Ontvang tips voor het verbeteren van je IT onderneming. Maximaal 1 per maand, beloofd.

We hebben je inschrijving ontvangen!
Er ging iets mis, probeer het opnieuw of neem contact met ons op.
All-in prijs
100% Nederlands
Data blijft in Nederland

Tijd voor rust op je servicedesk.

Het is tijd dat je niet ín, maar áán je bedrijf gaat werken.
.inserve.nl
Liever eerst een demo?
© Inserve 2021 - KVK 17265861