Met Inserve’s ticketsysteem regel je supportmeldingen zonder omwegen. Geen losse e-mails, onoverzichtelijke Excel-lijsten of telefoontjes die nergens geregistreerd staan. Alles netjes in één systeem, volledig afgestemd op IT-dienstverleners.
Met een IMAP- of Microsoft Graph-koppeling lezen wij real-time de e-mail van je support mailbox uit.
Vanuit Inserve stuur je makkelijk berichten naar je klanten in jouw huisstijl en vanaf jouw mailserver.
Dankzij voorgedefinieerde antwoorden met magische velden bespaar je tijd in jouw service management.
Maak sjablonen voor repetitieve taken en laat deze automatisch periodiek aanmaken.
Maak je eigen overzicht van tickets zodat direct duidelijk is wat de werkvoorraad van jou en je team is.
Voeg taken die afgerond moeten worden toe aan een ticket. Taken kun je toewijzen en inplannen, net als tickets.
Ontvang notificaties van belangrijke gebeurtenissen in-app of via e-mail. Dit kun je uiteraard personaliseren.
De module voor Service Level Agreements houdt de reactie- en oplostijd bij en geeft tijdig waarschuwingen bij overschrijding van de afspraken.
Fout | Gevolg | Oplossing via Inserve |
---|---|---|
Tickets blijven hangen in mailbox | Vergeten meldingen, trage opvolging | Automatische tickets vanuit mail en klantportaal en automatisch tickets toewijzen |
Geen prioriteit vastleggen | Brandjes blussen in plaats van plannen | Automatische prioriteit & SLA-koppeling |
Geen tijdregistratie | Onbetaalde uren, vage discussies | Automatische tijdregistratie gekoppeld aan tickets |
Tickets niet gekoppeld aan contract | Onjuiste facturatie, gemiste omzet | Automatische contractkoppeling (strippenkaart, afwijkende tarieven - het kan allemaal) |
“Dankzij de tijdregistratie op basis van tickets is onze tijdsregistratie nu veel nauwkeuriger. In het verleden werd een ticket afgehandeld en los daarvan werd de tijd geregistreerd. Vaak werd dat vergeten. We verloren daardoor veel facturabele uren. Met Inserve zijn onze facturabele uren zo'n 10% hoger dan voorheen.”
Marin Heideman
CEO DigiState
“In plaats van op en neer mailen en daarna een ticket aanmaken, doe je dat nu in éen actie. Dat is makkelijk om dingen later terug te zoeken en de ticket kan makkelijker door een collega overgenomen worden.”
Ronald Vrijenhoek en Sander Broeze
Oprichters Connectium
Ervaar een volledig functionerende omgeving met onze gratis proefversie en besluit daarna of je klant wil worden.
Geen betaalgegevens nodig
10 minuten en 56 seconden
We leggen leggen de workflow in Inserve uit - van ticket tot factuur.
Wil je meer zien?
Plan een demo 🧑💻
5 minuten en 47 seconden
We leggen uit hoe je de SLA's vastlegt en bijhoudt in Inserve.
Wil je meer zien?
Plan een demo 🧑💻
5 minuten en 5 seconden
We leggen uit hoe je sjablonen kunt inzetten voor terugkerende taken.
Wil je meer zien?
Plan een demo 🧑💻
IT-dienstverleners zijn een belangrijke partner voor veel bedrijven in het draaiend houden van hun business. Goede werkplekken, telefoonverbindingen en internet zijn tegenwoordig onmisbaar voor BV Nederland. Dit betekent dat als er even iets niet werkt, er direct aan de bel getrokken wordt. Een goed, efficiënt ticketsysteem is dus onmisbaar voor je bedrijf. Bij Inserve leveren we software voor IT-dienstverleners.
We beantwoorden een aantal veelgestelde vragen, zodat je een goed beeld krijgt over ticketsystemen en belangrijke relevante termen goed begrijpt:
Terechte opmerking. Uiteraard wil je dat je klanten gewoon kunnen blijven bellen, en niet dat ze verplicht via een systeem moeten inloggen om iets te melden. Dat hoeft ook niet. Je kunt zelf kiezen in hoeverre je klanten verplicht om gebruik te maken van je helpdesksystemen. Dat wil niet zeggen dat je intern geen systeem mag gebruiken om alles netjes bij te houden. En doordat je een overzichtelijk systeem gebruikt, vallen er geen verzoeken meer tussen wal-en-schip en wordt de klant juist beter geholpen.
Vergeet daarnaast niet dat er ook klanten zijn die juist graag via een gestroomlijnde manier verzoeken willen indienen. En dat ze het fijn vinden om alle verzoeken op een rijtje te zien, in plaats van door een mailbox te moeten graven. Voor jou en je klanten levert dat dus een win-winsituatie op.
Een kostenvergelijking maken is lastig. Bij pakketten die beide opties aanbieden zie je soms wel een prijsverschil, maar die kan beide kanten op vallen. Daarnaast heb je bij het zelf hosten 'verborgen' kosten, omdat het serveronderhoud waarschijnlijk door je eigen medewerkers wordt gedaan.
Voordelen van zelf hosten:Uiteindelijk is de keus aan jezelf welke factoren je belangrijker vindt.
Duidelijk is dat er niet één gouden regel is in het kiezen van ticketing software. Zoveel mensen, zoveel wensen, en dat geldt zeker ook bij het kiezen van helpdesk software. Wat we nog wel willen meegeven: maak een keuze, zoek uit, vergelijk en maak een proefaccount aan. Ervaar wat het beste werkt voor jouw bedrijf en kies vooral een online ticketing systeem dat bijdraagt aan een betere IT-dienstverlening. Je wilt immers alle binnenkomende vragen goed en zo snel mogelijk afhandelen.