Blog > Ondernemen

Met deze werkwijze willen klanten nooit meer weg

Posted by Jett | 2 december 2021

Een goede dienstverlener die al je ICT-werkzaamheden regelt is onbetaalbaar. Wij weten dat uit ervaring. En het begint heel simpel, bij goed contact en heldere communicatie. Dan pas wordt duidelijk wat over en weer de wensen zijn. Vaak genoeg komt het voor dat dienstverleners niet snappen wat de klant precies wilt. Aan de andere kant is niet altijd duidelijk wat de ICT-partner precies kan bieden. En die twee zaken zijn nogal van belang bij het bieden van de juiste service. Dienstverlening begint niet voor niets met het woord ‘dienst’.

Contact en communicatie dus. En niet alleen tussen de klant en het ICT-bedrijf. Nee, ook zeker tussen diverse programma’s waarmee gewerkt wordt. Stem je de software op elkaar af, dan zorg je voor één waarheid waarmee gewerkt wordt. Wel zo handig, dat iedereen direct antwoord kan geven op klantvragen. Niet alleen jouw klant wordt er gelukkig van, ook je medewerkers zullen met meer plezier naar het werk komen. En beschikking tot de juiste software levert tijd op, waarvan je niet wist dat je het had.

Persoonlijke aandacht

Meer tijd betekent meer ruimte voor kwalitatief beter klantcontact. Een klant wil niet het idee krijgen dat hij één van velen is en na het contact onderop de stapel onbegrepen stukken belandt. Kwalitatief klantcontact betekent direct antwoord kunnen geven op vragen en in een oogopslag zien wat de situatie van de klant is en waar deze behoefte aan heeft. De oplossing biedt zich dan bijna vanzelf aan. Als alle collega’s vanuit die ene waarheid werken dan komt dat de service ten goede. Een klant hoeft je nooit meer door te verbinden of in de wacht te zetten. Die persoonlijke aandacht maakt je uniek. Bovendien is het best prettig werken al zeggen we zelf.

Geen verrassingen

Nou ja, geen vervelende verrassingen dan. Maar hoe zorg je daarvoor? Want zoveel mensen, zoveel wensen. Overzichtelijke kosten, een partner die proactief meedenkt, inzicht in uren en altijd zicht op de status van een vraag. De wensenlijst is veel langer, maar het antwoord blijft hetzelfde. Duidelijke communicatie en interactie tussen klant en dienstverlening. Als dat op orde is, dan verdwijnen de meeste problemen als sneeuw voor de zon.

Goede software zorgt naast overzicht voor nog iets veel belangrijkers: rust. Medewerkers weten beter wat ze moeten doen, automatisering zorgt voor een reductie van de foutenlast en met een self-service portaal weet de klant precies hoe het staat met zijn aanvraag of ticket. Voor de klant een reden om nooit meer bij je weg te gaan en voor jou alle tijd om het ondernemen weer eens op te pakken.

Wensenlijst

Alles helder? Mooi. Dat is precies wat we willen en dat is precies wat wij bieden; overzicht en transparantie. Voldoet de IT-dienstverlening nog niet aan alle wensen van jouw organisatie? Stel dan eens een lijst op van zaken die in jouw ogen de service naar een hoger niveau kunnen tillen. Je zal zien dat de oplossing dichterbij is dan je denkt.

Breng rust in je IT onderneming

Ontvang tips voor het verbeteren van je IT onderneming. Maximaal 1 per maand, beloofd.

We hebben je inschrijving ontvangen!
Er ging iets mis, probeer het opnieuw of neem contact met ons op.

You might also enjoy

Card image cap
Ondernemen

Goed proces, goede werksfeer

Posted by Jett | 5 november 2021
All-in prijs
100% Nederlands
Data blijft in Nederland

Tijd voor rust op je servicedesk.

Het is tijd dat je niet ín, maar áán je bedrijf gaat werken.
.inserve.nl
Liever eerst een demo?
© Inserve 2021 - KVK 17265861