Connectium B.V.
Sander en Ronald vertellen over hun zoektocht naar de software waarmee ze fouten voorkomen en tijd besparen.
Van focus op particulier naar alleen zakelijk. Van alleen naar een mannetje of tien. Van de zolderkamer naar een mooi, eigen pand in Rijssen. Ze proberen zo veel mogelijk in eigen beheer te doen, techniek vinden ze leuk. Focus op groei hebben ze niet, "maar we groeien tot nu toe wel elk jaar flink." Dit is het verhaal van Sander en Ronald van Connectium.
11 jaar geleden begon Ronald zijn eigen bedrijf, met name gericht op hardware verkoop aan particulieren. Sander liep bij hem stage, en is een eigen bedrijf gestart in clouddiensten. Eigenlijk werkten ze al 10 jaar samen, Sander verkocht diensten aan Ronald, maar pas sinds drie jaar onder één vlag. "We hebben alle verschillende BV's en diensten onder 1 vlag geschoven: WiFi, clouddiensten, camerabeveiliging. Dat is voor de klant veel duidelijker en voor onszelf eigenlijk ook."
"Groei is niet een doel op zich, maar we willen graag meer klanten kunnen bedienen met onze huidige mensen door efficiënter te werken. De afgelopen jaren zijn we veel bezig geweest om goede monitoring op te zetten. Daardoor kun je preventief en gepland acteren. Als het ad-hoc moet is het niet efficiënt, iemand moet dingen laten vallen om er naar te kijken. Samen met een handig facturatiesysteem en ticketsysteem zorg je er voor dat je efficiënter werkt en meer rust."
Connectium
Ronald vertelt over het begin van de zoektocht naar iets anders dan TOPdesk: "Ik heb stage gelopen bij een interne IT afdeling en daar gebruikten ze TOPdesk. Toen ben ik dat ook voor mijn bedrijf gaan gebruiken. Maar eigenlijk is het niet geschikt voor commercie. We konden geen verkochte hardware registreren. Ik had een klant aan de lijn die zegt: ik heb een factuur gekregen van twee uurtjes, maar je hebt de PC niet gerekend. Dus dan stuur je maar een mailtje naar de jongens: Let op, noteer het goed! Hoe vaak zouden we het vergeten zijn?" Daarnaast werd het handmatig factureren steeds meer werk naarmate het bedrijf groter werd. "Ik was op een gegeven moment een uur per dag bezig met alle afgesloten tickets doorlezen om er facturen van te maken."
Sander vertelt over de overstap naar Inserve: "Alle gegevens waren overgezet naar een proef-omgeving waar we alles konden testen, dus we hebben geen problemen ervaren. We konden gewoon doorwerken in het nieuwe systeem. We hadden TOPdesk er nog een tijdje naast gedraaid als back-up, maar die hebben we snel opgezegd."
Snelle support
Meedenkende organisatie
Past in onze manier van werken
Snelle doorontwikkeling
Integratie met HostFact
Kleinere kans op fouten
Sander vertelt over de voordelen die hij ervaart sinds de overstap naar Inserve: "Door de koppeling met Xelion wordt de klantkaart direct geopend als de klant belt. De gegevens zijn dan al ingevuld waardoor je heel snel een ticket aanmaakt en tijd kan registreren." Ronald vult aan: "Ik merk dat we ook veel meer communicatie vanuit Inserve doen nu, omdat dat snel en gemakkelijk gaat. In plaats van op en neer mailen en daarna een ticket aanmaken, doe je dat nu in éen actie. Dat is makkelijk om dingen later terug te zoeken en de ticket kan makkelijker door een collega overgenomen worden."
Ronald vertelt welk voordeel ze van Inserve hebben: "Doordat we nu meer rust hebben, hebben we meer tijd om aan andere dingen te spenderen. We zijn bijvoorbeeld bezig met een klanttevredenheidsonderzoek. Daar hadden we in het verleden echt geen tijd voor. Inserve sluit goed aan bij onze manier van werken: er zijn toch veel ad-hoc dingen en dan moet je snel kunnen werken en schakelen."