Op veler verzoek hebben we de eerste versie van onze self-service portal (ook wel klantenportaal genoemd) gelanceerd. Uiteraard is dit een onmisbare feature van een helpdesk systeem, (1) omdat klanten er om vragen, en (2) omdat het je tijd bespaart met het beantwoorden van telefoontjes en e-mails.
Het werkt als volgt. Bij het aanmaken van een account wordt automatisch ook de portal voor je ingericht. Stel je hebt een IT dienstverlening die Cloud BV heet. Je maakt het subdomein cloudbv.inserve.nl aan, dan zal de self-service portal te bereiken zijn op cloudbv.inportal.nl. Je kunt de portal ook op je eigen domein hosten, bijvoorbeeld support.cloudbv.nl, daarvoor kun je contact opnemen met de klantenservice op support@inserve.nl.

Een klant krijgt niet automatisch een inlog, op dit moment hebben we er voor gekozen dat je controle hebt over wie er kan inloggen. Om een contactpersoon toegang te geven, ga je naar Contactpersonen > Open contactpersoon. Daar vind je de knop ‘Stuur inlog voor Portal’.

Als je daar op klikt zal de contactpersoon een e-mail ontvangen met een uitnodiging om een wachtwoord aan te maken:

De klant kan dan inloggen op cloudbv.inportal.nl.

Nadat de klant is ingelogd, ziet ze alle tickets die binnen zijn/haar bedrijf aangemeld zijn. De inlog is dus alleen bedoeld voor medewerkers die een overzicht mogen hebben over alle tickets binnen het bedrijf.

De klant kan de tickets bekijken en er op reageren:

Of een nieuwe ticket aanmelden, die direct onder zijn / haar naam geregistreerd zal staan:

Hopelijk heb je nu een beeld van hoe de self-service portal er uit ziet. De komende tijd zullen we bezig blijven met verbeteringen. Heb je suggesties, geef ze altijd aan ons door op support@inserve.nl!
Ik wil ook een self-service portal…
Maak hieronder een proef-account aan en ontdek de mogelijkheden!
Maak proef-account aan